VECKA 19: ALICE IN HELL - ANNIHILATOR

Sitter och begrundar veckan som gått och kommer då på att det inte har gjorts någon ”Veckans vaxning” så därför ska jag nu presentera Annihilators vax från 1989 Alice in hell. Efter 1:41 av smäktande gitarrknäppande i öppningsspåret Crystal Ann så kommer enligt mig Annihilators bästa låt nämligen Alison Hell. Denna karaktäristiska refräng som för evigt har etsat sig fast i den hårda musikens historia. Resten av albumet skäms inte heller för sig och då tänker jag framförallt på bitar som Burns Like A Buzzsaw Blade och Word Salad som enligt mig sticker ut lite extra.

 

Annihilator som efter ett duktigt antal medlemsbyten och andra stölleprov kommer till Rockweekend i år och då kommer undertecknad stå där ölfryntlig och fin i publiken och vråla - AAAAAAAAAllison Hell. Jag som var stolt ägare till en LP av detta album men som jag snällt lånade ut till någon som jag snabbt glömde vem det var, och denne person är numera en lycklig ägare. Tur att man har det digitalt och på CD så man kan njuta av det ändå.

 


Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Vi verkar helt överens om Helltrain då :) ha de gött!

2010-05-14 @ 18:11:40
URL: http://metalnallen.wordpress.com
Postat av: Micke

Riktigt häftigt omslag. :-)



sv:

Shit, ja, en motorsåg kan göra lite mer skada än en yxa. AJ!

2010-05-16 @ 14:22:26
URL: http://loveliferock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0