VECKA 13: Spreading The Disease – ANTHRAX

Läsen nu härom denna skrift vilken skola förtälja om Veckans Vaxning!


Uti Nådens år 1985 frammanades av kvintetten Anthrax detta alster vilket namngavs Spreading the Disease. Så skedde i den Nya Världen uti staden New York, varifrån gossarna stammade. Vardandes Anthrax ’ andra produktion, följo den sålunda med i vågen vilken sedermera skulle kallas Thrash Metal.

 

Som spirande ungdom upptäckte jag sagda alster och tog det till mitt hjärta. Mången voluminös vända snurrade det runt, runt på min grammofonspelare till min stora glädje samt grannarnas förmodligen ännu större förtret.

 

Särskilt nära mitt hjärta funnes spåren A.I.R, vilket äro plattans energiska öppningslåt, singeln Madhouse inklusive medföljande video, punkigt melodiösa Stand or Fall samt den tonsatta sagan om gorgonen Medusa. Samtliga dessa hava effekten av ett stycke åsnespark uti stjärtamentet.

 

Lyd nu denna skrift! Må Eder tillvaro berikas vid lyssning av härovan rekommenderade vax samt må Edert hufvud bangas till takt av melodierna vilka därom yppas!


 


Kommentarer
Postat av: Renée

sv: detsamma :)

2010-04-01 @ 08:01:33
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0