Judas Priest - British Steel

Jag minns det som igår hur jag som ung spoling satt med vaxet ”British Steel” i handen och tittade med skräckblandad förtjusning på rakbladet innan jag la vaxet på skivspelaren. Här gjorde jag inte som de flesta och spelade spår ett utan gick direkt på spåret Living after midnight eftersom jag hade hört den låten och enkom därför förvärvat vaxet. Det är ju inte för intet som detta vax räknas som ett utav de mest klassiska hårdrocksvaxet för det är ju i sanning ett mästerverk. Hur odödliga är inte låtarna som är med ?. Någon som aldrig hört ”Breakin the law” ?.....

 

Detta album blev för Judas Priest vad Number of the beast blev för Maiden kan man säga, och det känns lika gött idag som det gjorde 1980 när det släpptes. Nu skulle jag gärna vilja lägga vantarna på British Steel : Legacy Edition varav live-DVD'n i detta alster spelades in den 17 Augusti 2009 på Seminole Hardrock i Hollywood. Den konserten skulle man ha sett för är det nått jag gillar så är det när grupper bjuder på sina gamla klassiska alster typ som Maiden gjorde med ”Somewhere on tour” en chans att uppleva de odödliga konserterna som man missade då det begav sig.

 

Förvisso så bjuckar ju alltid banden på ett par av klassikerna även om dom turnerar med ett nytt vax men det är ju ändå oerhört flott att få sig en konsert med idel gamla klassiker. Nåväl det är ju bara hoppas att man hinner lägga vantarna på nämnda epos så får man parkera sig i soffan och avnjuta konsert-dvd'n så länge.....Living after midnight, rockin to the dawn...Lovin til the morning then im gone...im gone

 


Kommentarer
Postat av: Pink Guerilla

Tack!!! Fin blogg! Vem är du Ztizze? :)

2010-03-10 @ 15:29:13
URL: http://pinkguerilla.blogspot.com/
Postat av: CrimsonAnna

Jag svär över att jag inte är född 18 minuter tidigare för då hade jag varit född "2 minutes til midnight" Trösten har alltid varit just Priests "Living after midnight"



Denna lilla tanke kändes rätt i ett blogg-inlägg där både Priest o Maiden nämns

2010-03-10 @ 21:37:30
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: extra nitar

synd att de slutar nu.

2010-12-09 @ 17:21:36
URL: http://extranitar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0