The Razor's Edge

Den 21 September i nådens år 1990 släpper AC/DC sitt album "the razor edge" samma datum befinner sig min ömma moder i London och irrar vilset runt omkring på gator och torg för att kunna lägga vantarna på ett nypressat ex av nämnda album. Hemma i Svedala går den då unge och flygrädda herr ztizzmeister och väntar otåligt på hemkomsten som sker några dagar senare, förväntan är enorm för att kunna få lägga
"Londonexemplaret" av "the razors edge" i cd-spelaren. När moderskapet äntligen kommer hem och packar upp det som inhandlats så tindrar min far och jag ikapp, jag för min cd och fadern för sin Chivas Regal 12 years whisky.


Lika snabbt som farsan hinner provsmaka sin whisky så har jag placerat cd-skivan i cd-spelaren och avnjuter första spåret och mastodontlåten "Thunderstruck", jag lyssnar på den om och om igen innan jag går vidare till nästa spår. Vid spår 4 och låten som albumet fått titeln av "The razors edge" kommer min whiskyfryntliga far in och dräper några klassiska kommentarer i stil med "Har någon lagt katten i torktumlaren" & "Det låter som en gammal stenkross...ska det vara bra det här ? "men inga whiskyfryntliga kommentarer kunde få mig ur min högtidsstund som endast ett nypressat hårdrocksvax kunde ge en hårdrockande ungdom i den då så enkla tidsåldern.



Kommentarer
Postat av: charlotte

Kärlek. Sweet. Det gillar vi ;)

2011-03-30 @ 13:04:18
URL: http://radiogirl500.blogspot.com
Postat av: charlotte

Kärlek till skivan. Sweet. We like ;)

2011-03-30 @ 14:09:50
URL: http://radiogirl500.blogspot.com
Postat av: BelseBubby

Det var då jäsicken va hemmansägare ztizze snöat in på Ase Dase den senaste tiden... =)

2011-03-30 @ 14:37:13
URL: http://elefantsex.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0