Materiell lycka & Visdomsord

Gårdagskvällen var fantastisk, vilken konsert, jag är mållös och kan inte finna ord att beskriva hur bra det var så därför går jag raskt vidare i detta inlägg. Vintern har inte bara gått hårt åt mig själv utan den har varit obarmhärtig mot min bil också och nu är den trasig igen. Men jag orkar inte nedslås av detta bakslag då jag håller på att belönar mig för att jag ensam och fattig har klarat mig igenom hela tunga vintern med pellets, ambulansfärder, handskottning, konstiga arbetstider och pusslande med ungar och barnvakter. Självklart är jag inte ensam i denna sits i vårt avlånga land men det har då fan inte varit roligt !!


Nu ska jag belöna mig med materiell lycka !
. Jag har ju under denna bistra tid gått och fått ett nytt jobb så nu är jag mer stadd vid kassan och utrymme för små utsvävningar finnes, vilket gör mig på otroligt bra humör. En bra sak har då kommit ur denna helvets årstid och det är jag vet vilka som numera kan kalla sig medlem i "Kapten Camaros dynamiska besättning". Så var detta skrivet och det känns bra att få det ur världen. Ikväll hämtar jag nya tv'n om bilen håller. Dagens visdomsramsa lyder som följer: When life gives you lemons, you make lemonade!



Kommentarer
Postat av: charlotte

Ibland gäller det bara att hålla ut :) Grattis till nya jobbet, och till tv:n och bredbandet, haha. Solen lyser (fast det snöar ju iofs..)

2011-03-23 @ 14:28:14
URL: http://radiogirl500.blogspot.com
Postat av: Fred

Fy fan... Vet hur jävligt det e med trasig bil... Lider med dig!

2011-03-23 @ 22:24:16
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
Postat av: charlotte

SV: Hej Ho. Du som har tillgång till min andra blogg har svaret i din hand.

2011-03-24 @ 15:32:27
URL: http://radiogirl500.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0