ROCKWEEKEND 2010

Mina vänner … Det är än idag en mycket sliten farbror som ska försöka plita ner några ord om Rockweekend 2010.

 

TORSDAG

Stress och ett sitssande av rang innan jag och mina kamrater vid 21:00 bläcket beträdde festivalens mark. Tarja stod på scen och vi gick dit och lyssnade nästan ända till slutet, eftersom Annihilator skulle spela efter Tarja fann vi det nödvändigt att besöka öltältet för att fylla på med mer energi.

 

Efter ett par ohyggligt dyra kalla så rasslade vi iväg till stora scen igen och väntade på kvällens stora begivenhet Allison Hell med nämnda grupp. När den vara avklarad så skulle det fyllas på med mera pilsner och sedan begav vi oss för att kolla in Bloodbound/Paul Dianno .

 

När ”running free” hade ebbat ut över nejderna så gick vi och kollade på Venom men eftersom Cronos och pöjkarna inte är några av mina favoriter så gick vi och åt lite mat och potatis istället och vid den här punkten hade jag spräckt hela festivalbudgeten.

 

FREDAG

 

Bakfull som en räv efter att ha släckt och stängt campingen vid 04:12 bläcket så slog jag upp mina klarröda ögonvitor och begav mig för att se Paul Dianno igen men där tog bakfyllan övertaget och tvingade min läskiga lekamen att ge upp för en stunds sömn och ett par stadiga samaringroggar. Sedan blev det i sedvanlig ordning stress igen när vi nåddes av att Twisted Sister och Over the Rainbow hade bytt tid så det var bara att ta pilsnern vid hornen och svepa ett par Gentleman Jack och bege sig till festivalområdet.

 

Allt stressande fick sin belöning när Twisted Sister gjorde entré och Dee Snider höll hov från stora scen....Jävlar va bra det var....jag skulle kunna skriva spaltmeter med superlativ. Sen kollade vi på ett halvtrött Over the Rainbow innan det var dags för Sebastian Bach att avsluta kvällen. Långt ifrån lika bra som Twisted Sister men han gjorde sitt jobb.

 

LÖRDAG

 

Skapligt pigg men ändå inte så hasade jag mig upp för att försöka hitta gnistan att börja om igen och det var ganska lätt då jag visste att Saxon skulle leverera precis det jag behövde. Fick meddelande att Deep Purple hade bytt tid med My Dying Bride men var vid det här laget inte så sugen att stressa iväg igen så det blev en stilla återhämtning med ljumma groggar och pilsner innan färden gick mot festivalen igen. Saxon rockade hårt och bra men kom liksom inte upp i samma klass som Twisted Sister och sedan levererade inte Biff och hans orkester Princess of the Night och det drog ner betyget avsevärt. Efter Saxon kom separationsångesten över att helgen snart var slut och jag åt en vildsvinskebab och betraktade alla festivalbesökare innan jag insåg att det var över... Längtar redan till nästa år. ….....Avslutar inlägget med Festivalens kungar Twisted Fuckin Sister …


Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Fan va nice du verkar ha haft det :D

2010-07-12 @ 21:49:08
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Ja vi får väl se, du bjöd va? ^^

2010-07-13 @ 19:34:13
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Micke

Låter som en härlig helg! :-)

Nu drar vi till Kreta för att njuta av tillvaron MAXIMALT!

Ha det gött!!! :-)

2010-07-17 @ 11:35:01
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: Jessi Fox

Nästan så att man blir avundsjuk.

2010-07-28 @ 12:51:40
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0