Rockweekend vs Getaway Rock Festival


Dagens i-landsproblem är ju att två av sommarens heta festivaler har valt att lägga sina get-togethers på samma datum. Varför dom har gjort tvistar de lärde fortfarande om. Men hur ska vi övriga ställa oss till detta dilemma ? Förmodligen genom att rannsaka respektive bandbokningar och därefter ta ställning och prioritera vad man helst vill se. Nu är ju inte alla bandbokningar klar men jag tror ändå att man redan nu kan börja att ställa in sig på var man vill spendera denna helg. Min ekonomiska och geografiska situation gör att jag kommer välja Rockweekend, men om jag skulle bli stadd vid kassan innan sommaren så ställs detta val på sin spets. Hur kommer det gå för arrangörerna ?

 


Ja antingen kan det bli halvbra med folk på båda festivalerna eller så kommer en gå ur striden som vinnare. Att bägge festivalerna skulle dra mycket folk samtidigt finner jag som föga trovärdigt, men större under har ju skett. Jag hoppas på det senare alternativet så bägge blir kvar nästa år MEN att dom då inte väljer samma datum. Rockweekend har ju i år överträffat sig själva med att flytta till det ypperligt festivalområde som har anor från de gamla ”Flygarfesterna” med andra ord ett väl insupet och inrockat område. Getaway har ju fördelen med att ligga ganska centralt i Gävle och därmed närhet till allehanda förskaffning såsom systembolag och andra affärer. Nu kanske jag är av den lite bekvämare typen som uppskattar sådant men till synest och sist så står det ju mellan artistutbudet. Jag efterlyser en Gallup i ett lite större media om vilken festival folk väljer av dessa två....


Kommentarer
Postat av: diagnosPTSD

Hejsan!

Tack för ditt inlägg hos mig =)Solen sken heeeela dagen!

Vilken cool sida du har. Jag håller med om att det är lite tokigt att man lägger två heta festivaler på samma dag...om man önskar att gå på bägge, ja då är det kanske dax för kloning skrattar Vem vet, kanske det är möjligt i framtiden?

Ha en fantastisk dag!

Kram!

2010-02-11 @ 11:45:28
URL: http://diagnospts.blogg.se/
Postat av: Lola Döds

Mjo, förmodligen blir det värt as hell.

Men det skulle vara kickass som fan att dra på Getaway och se Deicide och Overkill också.

I-landproblem som fan!! Men inte fan blir det ett mindre påfrestande problem för det ^__^

2010-02-11 @ 13:13:13
URL: http://loladods.blogg.se/
Postat av: Ema - Metalälskare och Fotonörd

sv; det är han verkligen :D

2010-02-11 @ 15:31:39
URL: http://emaaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0