The Night Of The Amateurs

Valborgsmässoafton, sista April eller vardagligt amatörernas afton. Regelbundna läsare av denna blogg vet att det om Fredagarna brukar oreras om hur skönt det ska bli med helg och hur allehanda alkoholromantiska bilder blinkar, snurrar och lyser. Men så ska det icke bli denna Fredag ty som Charles Bukowski alltid gjorde så gör jag tvärtemot denna vårens högtidsdag. Eftersom jag är förälder och tänker att snart är det mina egna ungar som ska ut och kravla och kräkas denna dag så är det med en smula eftertanke som jag firar in Valborg. Det blir läskeblask, snacks och TV som gäller ikväll.

 

Redan nu känner jag hur vuxenpoängen fullkomligt haglar ner över mig och hur jag känner mig oerhört gammal – MO HA HA HA.... Men jag säger som Alfons Åbergs farmorMan kan inte ha roligt jämt för då vet man ju inte om att det är roligt”. Attans vilket tråkigt inlägg det blev, kanske det tråkigaste i hela bloggen ?! Men bot och bättring utlovas tills nästa Fredag och jag vill passa på att önska er alla en trevlig valborgsmässoafton !

 

 


Kommentarer
Postat av: CC

Haha jag håller med, valborg är för amatörer. Alltid roligare att supa dagen före eller efter :)

2010-05-02 @ 15:52:10
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Postat av: Jennie

Haha vad bra att du satte namn på det själv var man nyckter också :)

2010-05-04 @ 10:20:25
URL: http://musikjunkie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0