Testament & Nostalgi

Sitter och spisar gamla fina bitar som ger en nostalgikick av rang, låtar som skickar mig bums tillbaka till högstadiet och tänkte härmed förtälja er om just gamla nostalgibitar som just nu går varma i mina hörselgångar. Vi börjar med Testaments : Disciples of the watch och säger man denna låttitel till en invigd så brukar man alltid få tillbaka OBEY ! OR I'LL BURN YOU TO THAT CROSS !! och det är i sanning just själva refrängen som fastnar som Karlssons klister på tungan och som gör att man går och sjunger på nämnda fras en bra stund efter att man lyssnat på låten.

 

Det fullkomligt lysande vaxet ”The New Order” som denna eminenta låt återfinns på utkom i nådens år 1988. Då gick jag på högstadiet och som stundom då det begav sig var tuffare än min egen skugga. Så är jag inte hårdare än Tarzan så kan jag stoltsera med att jag har varit fränare än min egen skugga i alla fall vilket inte är speciellt svårt när allt kommer omkring....

 

OBEY ! OR I'LL BURN YOU TO THAT CROSS !! : )



Kommentarer
Postat av: CC

En äldre hårdrockare? Vad kul :) De flesta som bloggar är ju rätt unga

2010-04-27 @ 16:00:06
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0