Ztizzes festivalbarometer.



SWEDEN ROCK

Sweden rock är ju alltid Sweden rock och denna festival kan liknas med hårdrockarnas årliga pilgrimsfestival. Jag känner flera som åker på denna festival varje år och det spelar nästan ingen roll vad det är för band som spelar för man måste bara dit. Det är som ett kall att åka till Sweden rock för de flesta och det är förmodligen därför som det blir en dundersuccé varje år. Vad har dom att bjuda på i år så här långt då ?

Jo en hel del gobitar har radats upp, jag tänker bara gå igenom det som undertecknad finner intressant och det är som följer SLAYER, WASP, DANZIG, DAD, RATT, MAGNUM och Y&T. Inte illa pinkat måste jag säga, jag som är fast i den gamla skolan och som slutade upptäcka nya band vid den tid när Napoleon var malaj. Men alla band är ju inte klara än och ztizzes festivalbarometer fortsätter att bevaka kommande bandsläpp.

 

GETAWAY ROCK FESTIVAL

 

Denna nya festival som huserar i Gävle och därför så oerhört mycket närmare mig än vad Sweden rock befinner sig är i sanning en oerhört intressant uppstickare. Så här långt så har följande band bokats som undertecknad finner intressanta MOTÖRHEAD, EUROPE, MUSTASCH och OVERKILL. Även här är långt ifrån alla band bokade än men det känns som att MOTORHEAD blir det stora dragplåstret.

 

SONISPHERE

 

Ja här skriver jag bara IRON MAIDEN..... Mina husgudar samt tillika min musikaliska religion. Det är stort, det är större, det är störst. Men det finns ju även fler kompetenta bandbokningar så som MÖTLEY CRUE, ALICE COOPER, SLAYER, och ANTHRAX. Fick jag välja bara en festival så valde jag denna utan som helst funderingar och även om inte alla bandbokningar är klara så är det svårtoppat med den redan så kompetenta line-upen. … UP THE IRONS förbövelen !!

 

ROCKWEEKEND

 

Endast ett stenkast härifrån så kommer årets rockweekend gå av stapeln , flyttat från föregående års ort Kilafors till Mohed Rock City. Rockweekend har alltid haft bra artister på sina festivaler men känns i skrivande stund inte så sabilt än så länge är det klent på ”klar band”-fronten men vi väntar med spänning på vad som komma skall just nu är det faktiskt bara SAXON som drar.....men som sagt allt är inte klart än.

 

Ja det finns väl alla anledning att återkomma till festivalbarometern längre fram så tills dess ...Roger ut !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0