Scorpions viker in....

Ja då står det klart att den Hannover-födda rockgruppen The Scorpions lägger av efter den nya skivan samt den världsturné som följer. 45 år har de rockat tillsammans ja eller åtminstone Klaus Meine och Rudolf Schenker för de är de enda medlemmarna som har varit med och är kvar sedan starten. För min del så har det varit Rock you like a hurricane och Big City Nights som har varit något att hänga i hårdrocksgranen även om man inte har kunnat undgå de smäktande radioplågor som Winds of change och tillika den gamla monsterhiten Still loving you. En annan synonym grej med denna grupp är för mig skivomslaget till Blackout albumet från 1982. Även om jag blott var en parvel vid denna tid så kunde jag genom att kolla storasyrrans skivsamling finna en viss skräckblandad förtjusning över nämnda epos. Innan man gör någon stor Scorpions special här på bloggen så får man väl invänta det nya vaxetSting in the tail” som släpps den 19 Mars i år och se och höra om det är en värdig platta att bocka och buga samt tacka för gott samarbete till fansen efter 45 år.....


Kommentarer
Postat av: TOMSCORPION

HEJ kolla in min blogg, här kan du höra lite av dom nya låtarna med. och ja kan bara säga att det här kommer bli ett utav SCORPIONS bästa album dom gjort. helt tillbaks till 80 tals soundet. och det låter mycket mycket bra och verkligen rockar!!



http://blogg.vk.se/TOMSCORPION



tom..

2010-03-05 @ 12:07:04
URL: http:/http://blogg.vk.se/TOMSCORPION
Postat av: Georg Hendrix

Sting In The Tail är ett värdigt avslut på deras karriär. Något jag möttes av "nyligen" är Scorpions material FÖRE de kända Holiday, Still Loving You och Rock You Like A Hurricane.



Deras 70-tals material med bl.a. gitarristen "Uli Jon Roth". Från 1972 - 1978 släppte de 5 studioalbum vilka samtliga är riktigt trevliga. De låter dessutom som ett HELT annat band än det de flesta av oss är vana vid. Låtar som "Dark Lady", "In Trance", "The Sails of Sharon", "Your Light", "In Your Park" och "Hell Cat" är låtar ALLA rockare borde ge en chans. Personligen tycker jag att "sången" blev bättre senare men rockmässigt, rytmiskt osv. var tidigare Scorpions EXTREMT mycket mer underhållande.



Jag har alltid gillar Scorpions men efter lyssnat på många andra band har det känts ganska icke originella. Big City Nights är riktigt bra, men kunde skrivits av i princip vilket sent 70-tals / tidigt 80-tals band som helst, men det tidiga Scorpions har ett mycket mer "originellt" sound och rekommenderas varmt! :-)

2010-12-30 @ 09:21:35
URL: http://georg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0