Glada sidan upp !!

Som ni säkert har sett här nedan så har herr Redaktörn stissat om svårmod och molntunga skyar. Bara för att bevisa att jag är kärringen emot strömmen tänkte jag därför ge lite tips om låtar som för in luft under vingarna, som skingrar molnen, som lyser upp detta svarta mörker vi kallar livet. Ja, kort sagt, låtar man blir glader av! Rancid´s Fall Back Down är en utomordentlig medicin mot svårsinthet. Gladpunk med lagom ”fuck you” attityd ackompanjerad av svängig hammondorgel. The Mighty Mighty Bosstones sliter upp en ur avgrunden lika säkert som att deklarationen ska in varje år. The Impression I Get är en låt jag rekommenderar till nybörjaren. There’s Gonna Be Some Rockin med giganterna AC/DC är en humörhöjare av rang. Gärna i kombination med en pilsner i glada vänners lag.

 

Vill man bli elakt adrenalinstint glader så kan man ju lägga på Slayer’s Angel of Death på grammofonen och headbanga bort bekymren. Som den underliga kuf jag är, både musikaliskt och IRL, så finner jag alltid det nöjsamt att spisa Stand And Deliver med 80-tals kultgruppen Adam & the Ants. Turning Circles av läderpatrullen Judas Priest får mig att tänka på sommar och sol samt gångna tiders dryckesslag med gamla kamrater. Hur någon kan vara nedstämd när Ramones rullar på stereon är för mig en olöslig gåta. Den oinvigde kan gärna börja lysa upp sin tillvaro med klassikern I Wanna Be Sedated. För att avrunda det hela kan man yster och full av nyvunnen livsglädje dra igång Poison’s Talk Dirty To Me, tupera håret, lägga rikligt med ögonskugga, klä sig i storasysters gamla 80-tals garderob och rocka loss! Det finns ju en uppsjö av musikaliska ”pick me ups”. Det här var bara ett ringa urval. Alla har vi våra egna favoriter bland denna digra skara.

 

Solen skiner och alla barnen är glada!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0