Vecka 17 - Headquake - SATOR

Sorry sir, surley i made enough noice to awaken the dead ! Ja så låter det strax innan första låten på detta vax som när vi ändå är inne på ämnet nostalgi kvalificerar sig å de grövsta. HEADQUAKE med SATOR är ett vax värdigt ztizzes ”hall of fame on a trip down memory lane”. Det här är ett sådant vax som jag blir glad och känner välmående känslor av, och alla vill väl vara glad och känna välmående ?

 

Därför mina vänner så ordinerar Doktor ztizze detta vax mot alla krämpor och bekymmer. Redan på första låten ”Slug it out” så sätter denna eminenta Borlänge-orkester en hög standard på hur en slipsten ska dras. Låt nummer två ”We're right you're Wrong” med sina karaktäristiska riff och käftsmäll till refräng , det är bara att lyfta på hatten. Låt nummer tre är mastodont hiten ”I wanna go home” och här känns ord överflödiga , attans vilken bra låt !!

 

Ja sen rullar det ena glädjepillret och mästerverket på efter varandra och ”I'd rather drink than talk” är inte bara en tokstänkare den har ju ett driv som saknar motstycke. Försöker komma på vilken av bitarna som är lite sämre än de andra men det går inte eftersom detta vax är komplett. Sator fick en grammis för detta vax i nådens år 1992 när det kom, och detta vax kommer som vanligt gå varmt hemma hos mig i sommar. Tack Sator för detta underbara vax !!



Kommentarer
Postat av: Jennie

Thumbs up! =)

2010-04-28 @ 16:35:52
URL: http://musikjunkie.blogg.se/
Postat av: Carolina [fotograf]

Carolina's is back ♥ Med lite småsteg ska bloggen bli sommarfin och massa USA-bilder och roligheter ska läggas upp. Kommer bli lite lugnt över Valborg, men sen drar jag igång som vanligt ♥ Kolla gärna in min kärlekshälsning ♥ ♥ ♥

2010-04-28 @ 22:12:44
URL: http://caroflina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0