Sommarens festivaler


Sweden rock 2012:
Ja nu laddas det runt om i landet inför Sweden rock 2012, det är som vanligt en imponerande line up och jag måste säga att King Diamond är den bokning som jag tycker slår mest.
Annat smått och gott förrutom headlinen i mitt tycke då är ju Gamma Ray, Exodus, Steel Panther, mfl. Men som vanligt när det vankas Sweden Rock så kommer jag inte att vara där i år heller dessvärre.
Men storsint som jag är så önskar jag er alla andra som ska dit en gudomlig och magisk festivalhelg.



Get away rock festival 2012:

Asgrymt förra året med bra bokningar och ett väder som var sänt av gudarna, blir säker lika bra i år. Dock finner min åldrande lekamen inte så mycket i artistutbudet att bli euforisk över förrutom monsterbokningen Manowar förstås. Närmaste festivalen för mig men jag kommer inte att åka ner i år fast jag har semester då och allt.



Skogsröjet 2012:

Min nya favoritfestival som bjöd på förra sommarens höjdpunkt W.A.S.P men som detta år inte lockar speciellt mycket. Alice Cooper och Testament är fina bokningar i mitt tycke men i övrigt så är det inte så mycket för undertecknad.




Summa summarum så står det klart att det i princip inte blir någon festival i år för mig. Men jag har levt hårt i två år och inte missat mycket förrutom Sweden rock så jag behöver nog ta ett sabbatsår från festivallivet. Alla festivalerhar ju sin charm och det är en fröjd att bara få gå och strosa runt på festivalområdena och bara läska sig och jag vet att jag kommer sakna det som tusan i år. Men nu har mycket pengar spenderats på annat så det får bli ett vilo-år helt enkelt. Jag ska ju på Wasp i S-vall den 12:e Oktober det får räcka. Farbror Ztizze är lite trött, Farbror Ztizze är lite sliten....


Kommentarer
Postat av: BelseBubby

....farbror Ztizze börjar bli gammal... ;)

2012-05-09 @ 01:05:09
URL: http://www.internet.com
Postat av: Grimgoth

Bara slita vidare, kan ju inte lägga av nu fattar du väl?!



sv:

såg det och det blir kanon döh!

2012-05-09 @ 10:48:41
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0