Time..... it takes time.

Tid är ett fundamentalt begrepp i vår tillvaro som är svårt att definiera, och frågan om dess natur är något som har engagerat vetenskapsmän och filosofer i alla tider.


Min tid fördelas åt jobb och åter jobb, har jobbat en tvåveckors period nu med en dags ledighet. Gissa om jag har längtat efter den här helgen, två dagars sammanhängande ledighet känns numera som något oförskämt lyxigt än som en "vanlig helg". Jag ska väl i princip försöka göra så lite som möjligt och eftersom det ska bli bajsväder så kan man ligga på soffan utan dåligt samvete att man borde vara i trädgården och komma ikapp med vårbruket. Jag ska grilla på Lördag även om det så snöar, regnar eller drivisen drar in så ska jag grilla, prickade ju så fint in att jobba hela förra helgen som var varmast på hela året, så när en annan är ledig ja då kommer ju både kyla och permafrost som ett brev på posten. Blir oplanerat barnfri ikväll så det kommer bli "kapsyl av"och Fredagsmys med några kalla pilsner, plankstek, chips & dip det är då ett som är säkert. Hoppas ni får en grym helg !


Kommentarer
Postat av: Micke

sv:

Önskar dig detsamma, broder! Ordern verkställd! :-)

2012-06-01 @ 21:50:30
URL: http://loveliferock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0