Accept – The Riffmeisters

Detta band ligger mig oerhört varmt om hjärtat dels för att detta band alltid lyckas med att trolla fram gitarr-riff ur den högre skolan och att de frambringar mastodontrefränger som är omöjliga att inte tycka om. Nuförtiden är det oftast två läger när man diskuterar Accept , de som vägrar lyssna på Accept utan Udo Dirkschneider på sång och de som låter den nya sångaren Mark Tornillo få en ärlig chans innan de uttrycker sig i frågan.

 

För mig är Accept förknippat med den lille trinde Udo som med knuten näve predikar ut storverk som Princess Of The Dawn, Fast As A Shark och Restless And Wild. Och det bästa vaxet enligt mig är Russian Roulette från nådens år 1986. Monsterman har gått på repeat ohyggligt många gånger hemma i fattigdomen. Typiskt nog så går det inte att lyssna på den på Spotify. Hur som helst så centrifugerade jag Accepts nya låt Teutonic Terror ordentligt igår och jag måste säga att för mig så håller det måttet, riffen satt där de skulle och Mark Tornillo gjorde ett bra jobb på sången. Så nu vill jag ha en full-längdare inom snar framtid …. Det skulle göra mig gott.

 


ACCEPT - TEUTONIC TERROR


Accept | MySpace Music Videos

Kommentarer
Postat av: N

trycker på GILLA-KNAPPEN

Hejsan!

Tittar in och visar att jag finns här ute i vimlet;)



Kram!

2010-05-12 @ 08:49:59
URL: http://diagnospts.blogg.se/
Postat av: A

gillar också det bandet!

2010-05-12 @ 09:04:54
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Accept är det enda bandet som jag lyssnade på under tidigt åttiotal som jag fortfarande tycker är bra. Ok att Blkack Sabbath m.fl är bra, men Accept hade både aggressivitet, tempo och melodi. Några tveksamma ballader bara, men annars.. \m/

2010-05-23 @ 16:43:41
URL: http://kreem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0