Rush - Beyond the lighted stage

De allra flesta för att inte säga alla mina musiker-kollegor har bara superlativ att säga om den kanadensiska gruppen Rush, och jag kan väl bara stämma in i det. Det är ju i sanning musiker av den högre skolan även om jag tycker att trummisen Neil Peart överglänser de andra lite. Han är ju inte bara en batterist av rang han är ju även en lysande textförfattare. Rush har haft ett enormt inflytande på många musiker och grupper bland annat kan nämnas Metallica, Dream Theater, Smashing Pumpkins, och många andra.

 

Fråga några duktiga musiker i eran omgivning så lovar jag att minst en kommer svara Rush eller någon av medlemmarna Geddy Lee, Alex Lifeson eller Neil Peart när det gäller influenser och inspiration. Men nu kommer jag till pudelns kärna i detta inlägg och det är att det inom snar framtid kommer en dokumentär om nämnda orkester med tilteln: ”Rush – Beyond the lighted stage”.

 

Dokumentären är producerad av Scot McFayden och Sam Dunn (Canada's Banger Films Inc.) Filmen kommer ha stor klang och jubel premiär på Tribeca Film Festival i New York den 24 April. Geddy Lee , Alex Lifeson och Neil Peart kommer givetvis närvara vid röda mattan. Många fina överraskningar och örhängen som aldrig visats förut utlovas, och för den riktigt Rush-intresserade så kommer ju denna dokumentär sitta som en smäck.

 


Kommentarer
Postat av: Mr.MASA

Sv: Thank You! :-D

Kan säga att jag tycker att även du gör ett ytters kompetent jobb med det du skriver!



Cheers!

2010-03-16 @ 11:13:59
URL: http://masa91.blogg.se/
Postat av: Spång

överreklamerat smet!

2010-03-16 @ 14:34:17
Postat av: Steinkristina

Your website is extremely interesting

2011-03-29 @ 08:01:40
URL: http://steinkristina.blogmentions.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0