Running Wild

 

Vill med detta inlägg hylla en redig och rejäl grupp som förtjänar kudos och cred i överflöd om ni frågar undertecknad, det tyska speed/power metalbandet Running Wild. I tvenne dagar har jag lyssnat på tysk hårdrock och varvat Running Wild med Helloween, Gamma Ray och Accept. Jag har en viss förkärlek till dessa grupper det ska icke förnekas.

 

I nådens år 2009 så gjorde Running Wild sin sista konsert på Wacken men jag tror att inom några år så kommer dom att åka runt på festivaler igen och skörda publikens jubel för detta band är alldeles för bra för att inte se dagens ljus på en scen igen. Bandet tillhör den äldre kategorin eftersom det startades redan i nådens år 1976 och då under namnet ”Graniteheart”.

 

Running Wild har alltid varit svag för ”teman” och innan deras album ”Under Jolly Roger” då pirattemat sattes i verk så sjöng bandet om forntida teman och använde hedningasymboler. Men det är väl mest som ”pirater” de har blivit kända. Nog orerat om teman för det är ju ändå musiken som är viktigast och om jag ska beskriva den väldigt kort så är det med orden ”Sköna riff, strukturerad melodi och ett jävla drivJag ger er Running Wild.

 


Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Synd som sagt att dom gjort sista framträdande, hoppas på att dom tänker om där dom där Running Wild :D

2010-06-24 @ 13:13:07
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0