Paul Dianno – Kicking ass and taking names

Som sann Iron Maiden fantast är det inte så konstigt att man enkom har gott att säga om denna man. Han gjorde ett fantastiskt jobb i Iron Maiden och att de valde att skiljas åt är som det är och jag klagar inte över att det blev Bruce Dickinson som tog över rodret i orkestern. Paul Diannos verk efter maiden är en synnerligen fin visskatt tycker jag även om en hel del illustra covers och andra projekt har produceras också så sitter karln på ena riktigt fina bitar. Marshal Lockjaw är en av de bästa hårdrocksbitar jag har hört alla kategorier och är man ägare till dubbelvaxet Beyond the maiden – The Best of Paul Dianno så vet man vad jag pratar om. Dessa två skivor får ett gammalt hårdrockshjärta att klappa lite extra varmt för det är i sanning bra låtar sånär som ett par lågvatten.

 

Inte sedan Moses gick i kortbyxor så har jag läskat mig så gött åt ett dubbelvax som detta. Andra menar att det inet alls är något speciellt bra men det tilltalar undertecknad oerhört mycket. Jag har ju haft den stora äran att få ha suttit ner och pratat en lång stund med Paul och även hans manager Lea Hart och han berättade öppenhjärtligt om turnéanekdoter och andra rolig äventyr. Jag var ledbruten och skadad vid tillfället och hade ett par brutna revben men han sa att han hade sjungit av sina revben ett antal gånger så då var det inte läge att sjåpa sig över det. Han är en oerhört trevlig karl och förbannat ödmjuk och folklig, sen att han har en myt att vara en riktig elaking må väl vara hänt och han kanske har varit det i sina dagar men av det syntes inget nu. Fast managern sa att det oftast var han som fick smaka på det dåliga humöret om det kom fram någongång. Hans biografi ”the beast” har sålt som smör i solsken och ett utdrag av en recension låter som följer..

 

”The Beast is not a book designed for music aficionados
who wish to read about the original Iron Maiden singer.
It’s more of an action adventure story staring a Jack Daniels,
cocaine fuelled fighting machine that just happens to be a
vocalist in a rock band. Take the extremities of The Dirt,
remove most of the drugs, replace them with violence and
you’ve pretty much got The Beast.
Once you’ve read this book you won’t want to step into the
same pub as Paul Di’anno”

Ja där ser man , kanske det var tur att man inte har läst boken för då hade man väl aldrig vågat slå sig ner vid samma bord och orerat om allt mellan himmel och jord. Nu är det ju så lämpligt att denna herre kommer att besöka Rockweekend i Mohed i år och både spela på ”warm up” på Torsdagen och på Fredagen. Vore flott att få dra någon kall i hans sällskap igen men det kan man nog bara glömma. Såg en ganska färsk spelning från Japan på tuben härom sistens så jag lägger ut den också så får ni se och höra hur han låter i dag. Jag tycker att han röckar och regerar. Just nu är han på stor USA turné eftersom han just har blivit godkänd att få vara i landet efter att han blev utvisad sen han greps med en massa kokain och en Uzi i Los Angeles.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0