Balls to the wall !!

Ibland blir man svår och djup , ja det händer även mig som annars är känd som den orerande muntergöken från Janne Vängman-land. I går att jag och funderade i stilla frid på allt möjligt och kände mig allmänt nedstämd och som om mitt sinnestyngda humör hade gått rakt in i Spotify så scrollade jag som ett trolleri fram en akustisk version av Accepts Balls to the wall. Jag startade upp detta epos och hörde hur de smäktande pianotonerna smekte mina hörselgångar och när sedan Herr Dirkschneider började sjunga lågstämt med toner i moll så fick svårheten vatten på sin kvarn. Droppen var när smäktande cellostråkar tog körstämman i originalet. Det var nästan så att man ville fälla en tår, tappa upp ett glas rött, läsa Che Guevara och aldrig gå ut bland folk igen. BelseBubby brukar rekomendera mig Hurt med Nine Inch Nails utilfall svårt humör eftersträvas och i sanning hade han inte rätt , men till min Accept odyssé om Balls to the wall ville han minsann inte stämma in. Nåväl smaken är som baken och det är säkert många som inte kan bli svår hur gärna de än försöker och så är det med det. Men lyssna gärna på biten som gjorde muntergöken från Janne Vängman-land svår igår...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0