Sepultura till Rockweekend.

Surfade in på rockweekends hemsida och döm av min förvåning att det var en hel drös med nya bandsläpp. Kanske inget band som man ramlade av stolen direkt men Sepultura och Electric Boys passar mig ypperligt i smaken. Jag rasslade iväg till de djupa gömmorna där jag fortfarande förvarar antikviteter som LP-skivor och där låg det jag letade efter, nämligen Sepulturas ”Arise”-album. Det var året 1991 som jag stegade in i den lokala musikaffären och utan krussiduller slog till på nämnda skiva. Det var förresten på den tiden som jag verkligen var hårdare än Tarzan. Vi snackar svarta Levis , flanellskjorta och en urtvättad Napalm Death-tirsa. Så man kanske ska ikläda sig en liknande skrud när man beger sig till Mohed Rock City i sommar för att rocka hårt till b.l.a Sepultura.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0