Det var då...Nu är nu

Hör nu på go vänner så ska jag för er berätta....

 

Jag vill i dessa informationstider då allt är så oerhört lättåtkomligt slå ett slag för den gamla hederliga televisionen. Jag kommer ihåg hur man tog plats med en oinspelad vhs-kassett laddad i videon för att invänta MTV's Headbangers ball. Detta program var i det närmaste religion och något som diskuterades livligt dagen efter det sändes, och då i den klunga av rockers som man hade äran att få tillhöra. Detta hände sig vid den tiden då Kejsar Augustus utgick ett påbud att hela världen skulle skattskrivas.... Nja inte så länge sedan men man är ju inte direkt ”inne” längre.

 

 

Hursomhelst så finns det än idag ett program som sänder liknande vibbar till undertecknad och det är VH1 Rocks. Det är en fröjd för den så annars internetvana ztizzebloggaren att inte veta vilken video som kommer härnäst och med ett glädjefullt -”Jaa den här är så jäkla grym” kunna fröjdas åt Tush med ZZ top eller till exempel Round and Round med Ratt. Mången kväll har detta program fått mig att sitta lite smålöjligt flinande och gungat med i diverse Hårdrocksklassiker som kablas ut under den stund som programmet behagar sändas.

 

 

”-Det bare röcker och röller, så länge fässlerne höller” som den gamle Rotebergs raggarn skulle ha uttryckt det och det är bara att hålla med. Så sensmoralen i detta inlägg är att man ska inte glömma bort att logga ur en stund och låta en VJ få överraska och uppröra med en påse gott och blandat ur VH1's stora arkiv av odödlig hårdrock.... Rock on ! som de säger i koncernen.


Kommentarer
Postat av: Emmelist

ja jag med! kämpa nu gubbar!!!

2010-02-25 @ 07:50:50
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Micke

sv:

Aj, aj, aj. Jag har förstått det. Inte ni som hade köldrekordet på -40.9?

Brrrrr...

2010-02-25 @ 20:10:40
URL: http://loveliferock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0