AC DC visar var skåpet ska stå.

Jag låg som bäst i fosterställning på söffan när följande nyhet nådde undertecknad bloggare så därför vill jag nu dela med mig av denna så kallade nyhet. Australiens stolthet AC DC har ännu en gång visat var skåpet ska stå med att slå nytt publikrekord med sina tre utomhuskonserter i Sidney häromdagen .

 

Tidigare Australiensiskt rekord hade U2 med deras Vertigo-tour från 2006, men nu är ordningen återställd och det är numera AC DC med Angus Young i spetsen som kan titulera sig ”the biggest outdoor band in Australia”. Ztizzebloggen läskar sig såklart eftersom det inte går långt mellan gångerna innan en AC DC-stänkare bränns av i både replokal och i diverse speldosor som finns i ett något sånär modernt hem anno 2010.

 

212,729 biljetter krängdes ut fördelade på tre dagar mot U2's 211,747 och med dom siffrorna så kan man ju knappast säga att det går dåligt för ”the gubbs” i AC DC. ..Lyckliga äro ni som redan har en plåt till sommarens Sverigespelning med dessa giganter som i folkmun kallas AC DC.


Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Härliga tider-och jag har en plåt:D

2010-02-23 @ 20:23:29
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Micke

Imponerande!!! :-)

2010-02-23 @ 21:42:25
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: amanda ahlm

Hjälp min mamma!



läs mitt inlägg SÖKES och kommentera om du vet något, hänvisa gärna andra till min blogg då jag verkligen behöver hjälp!



Tack :)

2010-02-24 @ 09:12:01
URL: http://amandaahlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0