Vecka 14: South Of Heaven - Slayer

I nådens år 1981 som förövrigt började på en Torsdag så introduceras IBM:s PC, Benny Andersson gifter sig med Mona Nörklit, Systembolaget började hålla Lördagsstängt under en försöksperiod. Men det hände sig även att borta i landet USA så samlas ett gäng musikanter för att jamma lite covers mest av Iron Maiden och Judas Priest... Dessa musikanter bestämmer att orkestern ska ha namnet Slayer.

 

I nådens år 1983 släpper dessa herrar sitt först vax ”Show No Mercy” men det är ett annat vax av nämna orkester som skall få äran att bära titeln ”Veckans vaxning” och det är ”South Of Heaven” anno 1988.

 

Detta vax är ett höjdarvax av rang, ett sådant där supervax som man aldrig kan få nog av. Jag minns än i dag hur jag förvärvade detta vax och hur jag sedan nötte det om och om igen …. Öppningspåret tillika vaxtitlen ”South of heaven” är lika förtrollande som Skogsrået och det är enligt mig den bästa biten på hela vaxet. Men när det gäller supervax så är inte de andra bitarna långt efter.

 

Här måste jag passa på att slänga in en liten hyllning till batteristen Dave Lombardo som verkligen visar var pedaler och stativ ska stå med sitt alltid lika briljanta trumspel. Vidare till vaxet så tycker jag att ”Behind the crooked cross” och ”Mandatory suicide” är riktigt starka spår samt sista spåret ”Spill the blood” som verkligen är som lök på laxen när man läskat sig igenom föregående nio välsnickrade bitar. Så ni ungdomar som inte har hört detta vax och är nyfiken på att lyssna på numera odödliga låtar som ligger undertecknad oerhört varmt om hjärtat , ni ska bums förvärva detta vax ty ni kommer ICKE att bli besvikna.


Kommentarer
Postat av: Grimgoth

sv:

Tack det var snällt sagt :D

2010-04-08 @ 17:43:13
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0