Ozzy - Let Me Hear You Scream

Satt igår kväll och spisade den fantastiska låten ”Shot in the dark” från det förövrigt lysande vaxet ”The Ultimate Sin” med Ozzy Osbourne som utkom i nådens år 1986. Då slog det mig plötsligt att jag läst någonstans att nämnda herre skulle vara på gång med ett nytt vax. Efter lite research så visade det sig att jag hade alldeles rätt. Lite svårt att få något datum men det verkar som att den 15 Juni kan vara något att gå på i alla fall.

 

Scream” som albumet kommer heta är hans 10:e album som soloartist. En 18 månaders världsturné ska också avverkas när plattan är släppt så än finns det massor av krut kvar i den gamle ikonen. Nya Ozzfest att vänta med andra ord.

 

Karlsloken har ju rockat sig igenom fyra årtionden och sålt över 100 miljoner vax varav cirka 50 miljoner med Black Sabbath *respekt*. Det finns ju som vanligt en liten teaser eller ett smakprov om ni hellre föredrar det på youtube och av det lilla man kan höra av det så tycker i alla fall jag att det låter ytterst lovande.

 


Kommentarer
Postat av: Michaela

SOM jag skulle vilja höra den där låten live

2010-04-28 @ 21:55:35
URL: http://rocknrollsoldier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0