Edward The Head

Inte nog med att Iron Maiden är världens bästa band (enligt mig) så har dom verkligen gjort det geniala draget att hållit sig trogen till den gamle maskoten Edward The Head, trots att han såg bra anskrämlig ut på den tid han hängde över den dåvarande trummisen Doug Sampson. Den senaste Eddien vill jag inte ens orera om för det är tamejfan ett gränsfall att kalla den skapelsen för Eddie. Tacka vet jag Derek Riggs klassiska storverk , där snackar vi känsla och stilfullhet.

 

Jag har ju tatuerat in en egendesignad Eddie på min arm som säkert skulle få ”med beröm godkänt” av Herr Riggs om han såg den för den går helt i linje med hans skapelser , dock är den lite annorlunda eftersom jag ville ha en egen design. Nog tjatat om det, jag sitter redan nu och funderar på hur nästa ska se ut och bläddrar vilt bland alla skivomslag och affisher samt scannar nätet i jakt på inspiration.

 

Jag tycker att alla ”Eddiesar” har sin charm även om jag gillar Derek Riggs design av Eddie bäst så vill jag ändå ge lite beröm till herrar Melvyn Grant , Hugh Syme, Mark Wilkinson, David Patchett och Tim Bradstreet som har fått den stora äran att ta över efter the great maestro Derek Riggs.

 

Men har jag då ingen favvo favvis av alla dessa Eddiesar frågar jag då mig själv ? och svaret blir NEJ det har jag inte. Det är en fråga som faktiskt är i samma division som ”Vilken är Maidens bästa låt ?” och det är helt omöjligt att svara på eftersom dom har gjort så många underbara mästerverk att det är helt omöjligt att skilja deras agnar ifrån vetet. Med dom orden återstår bara att utbrista.....

 

UP THE IRONS and LONG LIVE EDDIE !!!



Kommentarer
Postat av: johanbliixt

Lägg upp en bild på din eddie tattuering! Sitter själv och funderar på vilken och vart jag ska göra en :P

2010-04-27 @ 18:23:13
URL: http://johanbliixt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0