Krokus inte bara en blomma


Sitter och spisar Krokus på hög volym och min
kollega undrar vad jag lyssnar på, Gissa säger jag.
Han gissar hej vilt på grupper som jag aldrig hört
och på andra band men aldrig på Krokus.Brukar mest
bara var jag som lyssnar aktiv på Krokus bland mina
kamrater.Köpte albumet Heart Attack som kom 1988 och
tyckte att det var rätt bra och efter varje lyssning
så växte de ännu mer.Lättlyssnat och sköna riff så
kanske man kan sammanfatta det.Jag har egentligen inte
mycket med Krokus i övrigt men jag ska köpa på mig mer
när jag ramlar över något.Läste förresten att det var
just Heart Attack albumet som fick Krokusfansen att svika

"Heart Attack den här skivan var ett försök att få Krokus
tillbaka till ursprunget. Men den nya musiktrenden som
numera fanns gav inget utrymme och plattan sålde inte så
bra som man hoppats. Fannsen svek. Krokus lades på is!"

Eftersom det var bara jag som lyssnade på Krokus på den
tiden också så gick isläggningen ganska obemärkt förbi,
och det är först nu på gamla dagar när man har dammat av sina
gamla skivgömmor som man funderar och uppdaterar sig.

synd att man missade Krokus på Sweden Rock 2006.
Förresten så missade jag hela Sweden Rock och inte bara
Krokus.

Horns up !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0