Mohed Rock City


Ja då verkar det stå klart att Rockweekend flyttar till Mohed utanför Söderhamn.
Låter ju oerhört lovande eftersom undertecknad torde kunna höra banden hemifrån
om vinden ligger rätt. Men jag kommer förmodligen att ta cykeln och bege mig
till själva festivalområdet eftersom lämpligare än så här blir det inte. Man
vet ju aldrig om det blir fler än ett år med tanke på hur turerna kring den här
festivalen har gått. Jag måste dock säga att platsen är perfekt för denna typ
av arrangemang och har det stått pall för O-ringen ett antal gånger så kommer
allt att gå bra. Förra årets lervälling kommer inte att kunna återupprepas
eftersom fältet i Mohed består av gräs och sand, men vi får väl ändå hoppas på
ett riktigt fint väder så allt blir lite mer lättsamt. Jag följer med spänning
vilka band som bokas och just nu är det inget som får mig att gå i annsen. Men
vi får väl se vad som tillkommer under vintern. Får man önska så skulle gärna
Iron Maiden få svänga förbi och dra av några fina riff men den budgeten har nog
inte arrangörerna räknat på. Nåväl vi följer med spänning vad det blir för band.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0